Evvel a címmel nyitottuk február 20-án a Magyar Külgazdasági Szövetség 2020-as klubest sorozatát. Ez volt az első alkalom, hogy új partnerünkkel, a Hungarian Business Angel Networkkel közösen szerveztünk rendezvényt.

Az est előadója Dr. Papp-Váry Árpád úr volt,
a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánja. Szakterülete elsősorban a branding, a témában több könyve is megjelent, melyek közül a legfrissebb az „Országmárkázás – Versenyképes identitás és imázs építése” az Akadémiai Kiadó gondozásában.
beszélgető partnereink voltak:
– Csillag Péter
A Big Data és Data Science területén az Apple-nek és Facebook-nak is szolgáltató Starschema egyik alapítója, technológiai startup mentor és tanácsadó.
– Károlyi Antal
A Hungarian Business Angel Network elnöke, aki angyalbefektetőként számos vállalat, startup sikereit és küzdelmeit látta testközelből.

A beszélgetés házigazdája Gyurácz Németh Iván volt, az MKSZ elnökségi tagja

Az országmárka modellek egyik fontos dimenziója az export. Egyrészt következtethetünk egy általunk nem ismert márka tulajdonságaira, pusztán annak alapján, hogy az melyik országból származik. Másrészt pedig a márkák maguk is építhetik egy ország imázsát. Az, hogy az USA megítélése összességében ilyen jó az országmárka-rangsorokban, megint csak nagyban köszönhető az innen származó termék- és szolgáltatásmárkáknak. Az Interbrand Best Global Brands rangsorában az első 10 helyezett közül 7 amerikai, sőt az első 5 mind amerikai!
De hogy állunk ezzel itt Közép-Európában és azon belül is Magyarországon? Előkerül-e és ha igen, milyen módon a cégépítés, piacra lépés során az országmárkázás? Érdekli-e a vevőinket az, hogy mi egy magyar cég vagyunk és mi minden jut erről eszükbe?

Az este folyamán ezeket a kérdéseket jártuk körbe vendégeink aktív közreműködésével.